Victor Gurău despre "Carul cu boi" ( tip AIE-2 )

Marele pictor Nicolae Grigorescu, care a semnat un mare număr de lucrări din seria “Car cu boi” (circa 300), lucrări care au un preț de licitație tot mai mare ( în luna octombrie, anul 2011 casa de licitații Bonhams din New York a vîndut un tablou „Car cu boi” de Nicolae Grigorescu pentru suma de 104 500 de dolari), poate fi foarte gelos pe moldoveni, pentru lucrarea politică “Car cu boi” (tip AIE-2), versiune moldovenească, cu “principii și valori europene”.

Lucrarea “Car cu boi”, în versiunea moldovenească, este mult mai „complexă” și poartă un „caracter de sistem”. Ea vine în „slujba cetățenului”, vorba liderului fracțiunii PLDM și nu are un „interes îngust de grup”, fie el și politic. Deși cetățenii Republicii Moldova, îndobitociți și ei de actuala guvernare, nu înțeleg “semnificația genială” a acestei lucrări, liderii AIE-2 le bagă cu sila lucrarea, prin referendum.

Deoarece lucrarea “Car cu boi”, în  versiunea moldovenească, poartă un “caracter profund sistemic” și este direcționată spre „menținerea stabilității în stat”, ea are un preț mult mai mare decît lucrările genialului pictor Nicolae Grigorescu. Cetățenii acestui „stat mioritic” dar  și cel mai sărac din Europa plătesc pentru plăcerea asta sute de milioane de lei!

Plătesc și tac, că doar nu suntem atît de bogați - ca să ne permitem lucruri „mărunte”?!

Și ce să facă săracii cetățeni ai Republicii Moldova, dacă sunt guvernați de niște „infractori constituționali”?!

Și ce să facă săracii cetățeni ai Republicii Moldova, dacă însuși Președintele în exercițiu, cel care trebuie să fie garantul respectării prevederilor Constituției în „statul nostru mioritic și sărac”, cheamă deputații să încalce Constituția țării, public, la un post de televiziune privat?!

Și ce să facă săracii cetățeni ai Republicii Moldova, dacă sunt mințiți cu neșimțire, furați fără nici o frică și îndobitociți cu nerușinare de „elita politică autohtonă” aflată la guvernare?!

Doar puțin: să se informeze corect și să riposteze!

Să nu permită aventurierilor politici să fure viitorul democratic al acestei țări, țară contestată de unele componente aflate la guvernare.

Să le dăm riposta cuvenită pașnic, cu demnitate și respect față de legile țării – Republica Moldova!

Chem să le aplicăm o lecție  de demnitate națională din partea cetățenilor Republicii Moldova. Lecție de demnitate civică și nu acțiuni de “turmă îndobitocită”.


Nu suntem animale, boi „înjugați la carul” AIE-2 care duc Republica Moldova spre cimitir.

Extras din Dicționarul Enciclopedic Ilustrat, editura CARTIER, anul 1999:

Obstrucție – tactică folosită în parlament de o grupare minoritară cu scopul de a întîrzia adoptarea unei hotărîri sau a unei legi (cu ajutorul tuturor mijloacelor îngăduite de procedurile în vigoare); p.ext, manevră, uneltire pentru a zădărnici o acțiune; opoziție înverșunată.

Extras din Hotărărea Curții Constituționale a Republicii Moldova nr. 17 din 20 septembrie 2011 pentru interpretarea prevederilor art.78 din Constituția Republicii Moldova:

“…. Curtea a subliniat că prin dispoziția cuprinsă în alin.(5) art.78 din Constituție se urmărește asugurarea funcționalității organelor constituționale ale statului. Avînd în vedere principiul unității materiei constituționale , obligația Președintelui în erxercițiu de a dizolva Parlamentul, conform prevederilor art.78 alin.(5) din Constituție, potrivit căruia în cursul unui an Parlamentul poate fi dizolvat o singură dată (conctatarea Curții Constituționale punct 4,  pagina 4, abz.6).

…. Curtea a reținut că din dispozițiile art.78 alin. (5) din Constituție, cortoborate cu norma constituțională a art.85 alin. (3) și cu prevederea art.10 alin. (3) din Legea cu privire la procedura de alegere a Președintelui Republicii Moldova, rezultă cu certitudine că după expirarea unui an de la data ultimei dizolvări a Parlamentului, dar nu mai devreme, Președintele în exercițiu, în baza  avizului Curții Constituționale privind constatarea circumstanțelor care justifică dizolvarea Parlamentului, adoptat, la sesizare, în conformitate cu art. 135 alin. (1) lit. (f) din Constituție, are obligația de a enite decretul privind dizolvarea Parlamentului și stabilirea datei alegerilor anticipate în termenele prevăzute de art.76 alin. (3) din Codul electoral (constatarea Curții Constituționale punct 4,  pagina 4, abz.7).


. Astfel, Curtea subliniază că, în conformitate cu prevederile art.78 alin.(5) din Constituție, Președintele este obligat să dizolve Parlamentul ori de cîte ori nu este ales Președintele Republicii Moldova, inclusive și în cazul Parlamentului investit în cadrul alegerilor anticipate ca urmare a dizolvării Parlamentului precedent în legătură cu nealegerea șefilui statului (constatarea Curții Constituționale punct 4, pagina 4, abz.9).

…. Referitor la argumentul invocat în sesizare privind imposibilitatea formării majorității parlamentare necesare pentru alegerea Președintelui Republicii Moldova , care a și determinat nedesfășurarea procedurii de alegere a șefului statului, deputații fiind conștienți că alegerile vor eșua, Curtea readuce în atenția Parlamentului Avizul nr.4 din 26.12.2000, în care a apreciat că neparticiparea deputaților la alegerea șefului statului constituie nu numai o încălcare a art. 84 alin. (1) din Regulamentul Parlamentului, dar și o încălcare a art.68 alin. (1) din Constituție, care stipulează expres că în exercitarea mandatului deputații în Parlament trebuie să acționeze numai în serviciul poporului. Curtea a subliniat că dreptul constituțional al Președintelui de a dizolva Parlamentul în asemenea circumstanțe reprezintă o modalitate  de a reacționa la obstrucționarea alegerlor prezidențiale repetate. În acest caz, șeful statului nu numai că este în drept să dizolve Parlamentul, dar, potrivit Legii Supreme, are obligația de a proceda astfel (constatarea Curții Constituționale punct 4, pagina 4, abz.12).”!


Punct și de la capăt! Acesta a fost mesajul primit de liderii AIE-2 în urma deciziei Curții Constituționale!? Acest mesaj a fost preluat și de către analiștii și comentatorii politici afiliați actualei guvernări.

Este oare logic și corect perceput acest mesaj?

Dacă citim atent Hotărîrea Curții Constituționale a Republicii Moldova nr. 17 din 20 septembrie 2011 pentru interpretarea prevederilor art.78 din Constituția Republicii Moldova  ne vom da seama că, suntem prostiți din nou cu nerușinare de către actuala guvernare. Pentru fiecare din cetățenii Republicii Moldova  a devenit foarte clar care este sensul adevărat al acestor manevre politice: uzurparea puterii în statul Republica Moldova.

De altfel, procesul de uzurpare a puterii în statul Republica Moldova a început odată cu semnarea acordului de constituire a AIE-2. Prin semnarea anexelor secrete și distribuirea algoritmică a tuturor funcțiilor în stat, inclusiv și puterea judecătorească, liderii alianței de guvernare au dat startul acestui proces illegal.

A fost mai apoi instituționalizată oligarhia prin alegerea domnului Vlad Plahotniuc în funcția de prim vicepreședinte al Parlamentului. Din acel moment, în Republica Moldova, de facto, s-a  dat și startul  mafiotizării  și transferul puterii politice în statul nostru către grupările politico-oligarhice.

Nu este necesar să fii mare “specialist în materie de drept constituțional” pentru a înțelege acest lucru. E necesar doar să citești cu mare atenție Hotărîrea Curții Constituționale a Republicii Moldova nr. 17 din 20 septembrie 2011 pentru interpretarea prevederilor art.78 din Constituția Republicii Moldova.

Și de ce suntem mințiți oare cu atîta nerușinare de “infractorul constituțional”, vorba colegului Igor Boțan? De ce permitem cu atîta ușurință să fie călcată în picoare Constituția țării? Numai pentru faptul că comuniștii pot reveni la guvernare? De ce Președintele în exercițiu Marian Lupu nu se adresează Curții Constituționale privind constatarea circumstanțelor care justifică dizolvarea Parlamentului, în conformitate cu art. 135 alin. (1) lit. (f) din Constituție? Nu este prea mare costul plătit de societatea moldovenească?

Pentru subsemnat toate aceste întrebări au un singur răspuns: Frica!

Frica pentru că cetîțenii acestei țări badjocorite și furate nu-i mai vor vota și ei vor perde puterea în stat.

Sunt foarte multe întrebări și vreau să cred că vor exista și răspunsuri!

În caz contrar, nimeni dintre noi nu va mai avea dreptul moral să vorbească despre demnitate și “valori democratice europene”.

Cu principiile și valorile AIE-2 ne-am clarificat deja!

Ce urmează?

Autor: Victor Gurău, analist politic și economic, directorul Centrului Strategii Politice și Economice „Moldova Europeană”
17.01.2012 Opinii
3778
0

Comentarii 6

  • gheorghe:

    eu inteles sa fi scris acest articol o persoana care e stimata,
    in cazul d-lui Gurau e mai bine sa tina limba dupa dinti,
    cine-l mai respecta pe acest comunist, cine mai crede in aberatiile acestuia?

    17.01.2012 16:56
  • Jora:

    auzi, cica "analist politic si economic..." :)))

    trebuia sa mai scrie analist - politic, economic, agricol, cultural, social, tehnic, industrial - la moda acum sa fii genurile atotstiutor.

    Gurau - expert de clounade ieftine, asa mai bine se potriveste

    17.01.2012 16:59
  • cetatean:

    cum poate fi analist politic persoana care a fost pe listele PCRM-ului la alegerile generale locale????

    17.01.2012 17:01
  • haha:

    Gurau chiar ii analist, n-ati stiut?

    17.01.2012 18:17
  • Victor:

    Foarte corect vorbeste d-l Gurau!!!
    Numai dobitocii mai cred in actuala guvernare!!

    18.01.2012 18:29
  • Ana:

    Chiar m-am convins, ca mult mai bine a fost pe timpul comustilor- nu imparteau statul atit de evident si nu isi bateau joc de Constitutie.
    Nu vom participa la referendum- nu suntem dusmanii propriului popor!

    19.01.2012 18:48